|   | 

12-etapowy przewodnik jak założyć swoją firmę

Nie ma żadnych ograniczeń co do tego, kto może stać się wielkim przedsiębiorcą. Niekoniecznie trzeba mieć wykształcenie wyższe, dużo pieniędzy w banku czy nawet doświadczenia biznesowego, aby rozpocząć coś, co może stać się kolejnym dużym sukcesem. Potrzebujesz jednak silnego planu i dążenia do jego realizacji.

Zapoznaj się z tym przewodnikiem, który krok po kroku pomoże przekształcić Twój wielki pomysł w udany biznes.

1. Oceniaj siebie

Zacznijmy od najbardziej podstawowego pytania: Dlaczego chcesz rozpocząć biznes? Użyj tego pytania, aby określić, jaki rodzaj działalności gospodarczej chcesz założyć. Jeśli chcesz zarobić dodatkowe pieniądze, może powinieneś rozpocząć boczny zgiełk. Jeśli chcesz mieć więcej swobody, może nadszedł czas, aby zostawić swoją pracę od 9 do 5 i zacząć coś nowego.

Kiedy już będziesz miał powód, zacznij zadawać sobie jeszcze więcej pytań, które pomogą Ci zorientować się, jaki rodzaj działalności powinieneś rozpocząć, i czy masz to, czego potrzebujesz.

  • Jakie masz umiejętności?
  • Gdzie leży twoja pasja?
  • Gdzie jest twoja specjalność?
  • Ile możesz sobie pozwolić na wydatki, wiedząc, że większość firm ponosi porażkę?
  • Ile potrzebujesz kapitału?
  • Jaki styl życia chciałbyś prowadzić?
  • Czy jesteś w ogóle gotowy do bycia przedsiębiorcą?

Bądź brutalnie szczery ze swoimi odpowiedziami. To stworzy fundament dla wszystkiego, co robisz, posuwając się naprzód, więc lepiej poznać prawdę teraz niż później.

2. Pomyślcie o pomyśle na biznes

Masz już zabójczy pomysł biznesowy? Jeśli tak, to gratuluję! Możesz przejść do następnej sekcji. Jeśli nie, jest mnóstwo sposobów, by zacząć burzę mózgów na dobry pomysł. Oto kilka wskazówek z tego artykułu:

  • Zadaj sobie pytanie, co dalej. Jaka technologia lub postęp nastąpi wkrótce i jak to zmieni krajobraz biznesowy, jaki znamy? Czy można wyprzedzić krzywą?
  • Napraw coś, co cię wkurza. Ludzie woleliby mieć mniej złego niż dobrego. Jeśli Twój biznes może naprawić problem dla Twoich klientów, będą Ci za to wdzięczni.
  • Zastosuj swoje umiejętności w zupełnie nowej dziedzinie. Wiele firm i gałęzi przemysłu robi rzeczy w jeden sposób, ponieważ tak było zawsze. W takich przypadkach, świeże spojrzenie z nowej perspektywy może zrobić całą różnicę.
  • Korzystaj z lepszego, tańszego i szybszego podejścia. Czy masz pomysł na biznes, który nie jest całkowicie nowy? Jeśli tak, zastanów się nad obecną ofertą i skup się na tym, jak możesz stworzyć coś lepszego, tańszego lub szybszego.

Ponadto, wyjdź i spotkaj się z ludźmi i zadawaj im pytania, zasięgnij porady u innych przedsiębiorców, poszukaj pomysłów badawczych w Internecie lub skorzystaj z dowolnej metody, która ma dla Ciebie największy sens.

A jeśli wyczerpałeś wszystkie swoje opcje i nadal tkwisz w miejscu, oto 55 wspaniałych opcji biznesowych, które możesz zacząć.

3. Zróbcie badania rynku

Czy ktoś inny robi już to, co chcesz zacząć robić? Jeśli nie, to czy jest jakiś dobry powód?

Zacznij badać swoich potencjalnych rywali lub partnerów na rynku, korzystając z tego przewodnika. Pokazuje on cele, które należy zrealizować za pomocą tych badań oraz metody, które można w tym celu wykorzystać. Możesz na przykład prowadzić wywiady przez telefon lub twarzą w twarz. Możesz również oferować ankiety lub kwestionariusze, które zadają pytania takie jak "Jakie czynniki brane są pod uwagę przy zakupie tego produktu lub usługi?" oraz "Jakie obszary proponowałbyś ulepszyć?".

Co równie ważne, wyjaśnia to trzy najczęstsze błędy, jakie ludzie popełniają rozpoczynając badania rynku:

  • Używając tylko badań wtórnych.
  • Korzystanie tylko z zasobów online.
  • Badając tylko osoby, które znasz.

4. Zdobądź informację zwrotną

Pozwól ludziom wchodzić w interakcję z Twoim produktem lub usługą i zobacz, jakie jest ich zdanie na ten temat. Świeży wzrok może pomóc w zwróceniu uwagi na problem, który mogłeś przeoczyć. Ponadto, osoby te staną się Twoimi pierwszymi orędownikami marki, zwłaszcza jeśli wysłuchasz ich opinii i spodoba im się produkt.

Jednym z najprostszych sposobów wykorzystania informacji zwrotnej jest skupienie się na podejściu "Odchudzonego startu" (więcej o nim tutaj), ale obejmuje ono trzy podstawowe filary: prototypowanie, eksperymentowanie i obracanie. Wypychając produkt, uzyskując informację zwrotną, a następnie dostosowując się przed wypchnięciem kolejnego produktu, można stale ulepszać i mieć pewność, że jest się na bieżąco.

Zdaj sobie sprawę, że niektóre z tych rad, zamówione lub nie, będą dobre. Niektóre z nich nie będą. Dlatego powinieneś mieć plan, jak otrzymać informację zwrotną.

Oto sześć kroków do obsługi informacji zwrotnych:

  • Przestań! Twój mózg pewnie będzie w podekscytowanym stanie po otrzymaniu informacji zwrotnej, a może zacząć ścigać się do złych wniosków. Zwolnij i zastanów się dokładnie nad tym, co właśnie usłyszałeś.
  • Zacznij od powiedzenia "dziękuję". Ludzie, którzy udzielają Ci negatywnych informacji zwrotnych, nie oczekują, że im za to podziękujesz, ale prawdopodobnie sprawią, że będą Cię szanować i zachęcą do dalszej uczciwości w przyszłości.
  • Szukajcie ziarna prawdy. Jeśli komuś nie podoba się jeden pomysł, to nie znaczy, że nienawidzi wszystkiego, co przed chwilą powiedziałeś. Pamiętaj, że ci ludzie starają się pomóc i mogą po prostu wskazywać mniejszy problem lub rozwiązanie, któremu powinieneś się bliżej przyjrzeć.
  • Szukaj wzorców. Jeśli nadal słyszysz te same komentarze, to czas zacząć siedzieć i zwracać na nie uwagę.
  • Słuchaj z ciekawością. Bądź chętny do podjęcia rozmowy, w której klient ma kontrolę.
  • Zadawaj pytania. Dowiedz się, dlaczego komuś coś się podobało lub nie. Jak mogłeś sprawić, żeby było lepiej? Co byłoby lepszym rozwiązaniem?

Jednym ze sposobów, aby pomóc Ci przebrnąć przez negatywne opinie, jest stworzenie "ściany miłości", gdzie będziesz mógł zamieścić wszystkie pozytywne wiadomości, które otrzymałeś. Nie tylko ta ściana miłości zainspiruje Cię, ale także będziesz mógł wykorzystać te wiadomości później, kiedy zaczniesz sprzedawać swój produkt lub usługę. Pozytywne recenzje online i recenzje ustne mogą pomóc zrobić dużą różnicę.

5. Zrób to oficjalnie

Wcześnie usuń wszystkie aspekty prawne z drogi. W ten sposób nie musisz się martwić, że ktoś weźmie twój wielki pomysł, wydyma cię w spółkę lub pozwie cię o coś, czego nigdy nie widziałeś. Szybka lista kontrolna rzeczy do sprawdzenia może zawierać:

  • Struktura biznesowa (LLC, korporacja lub spółka, by wymienić tylko kilka).
  • Nazwa firmy (LLC)
  • Zarejestruj swoją firmę
  • Federalny identyfikator podatkowy
  • Państwowy identyfikator podatkowy
  • Zezwolenia (więcej o zezwoleniach tutaj)
  • Licencja
  • Niezbędne konto bankowe
  • Znaki towarowe, prawa autorskie lub patenty

Podczas gdy niektóre rzeczy można zrobić na własną rękę, najlepiej skonsultować się z prawnikiem na początku, aby upewnić się, że wszystko, czego potrzebujesz.

Oto kilka pytań, które można zadać, szukając prawnika dla małych firm.

6. Napisz swój biznesplan

Biznes plan jest pisemnym opisem tego, jak Twój biznes będzie się rozwijał od momentu rozpoczęcia do zakończenia produktu.

Jak napisał Tim Berry, założyciel firmy technologicznej i anielski inwestor, o Przedsiębiorcy: "Prawdopodobnie możesz pokryć wszystko, co musisz przekazać w 20 do 30 stronach tekstu plus kolejne 10 stron załączników do miesięcznych projekcji, życiorysów zarządzania i innych szczegółów. Jeśli masz plan, który ma ponad 40 stron, prawdopodobnie nie streszczasz się zbyt dobrze."

Oto, co sugerujemy, powinno być w twoim biznesplanie:

  • Strona tytułowa. Zacznij od nazwy swojej firmy, co jest trudniejsze niż się wydaje. Ten artykuł może pomóc Ci uniknąć częstych błędów przy wybieraniu.
  • Streszczenie. Jest to podsumowanie na wysokim poziomie tego, co zawiera plan, często dotykając opisu firmy, problemu, który firma rozwiązuje, rozwiązania i dlaczego teraz. (Oto, co powinieneś zawrzeć w podsumowaniu i jak możesz sprawić, aby było ono atrakcyjne dla inwestorów).
  • Opis biznesowy. Jaki rodzaj działalności gospodarczej chcesz rozpocząć? Jaka jest twoja branża? Jak będzie wyglądać w przyszłości?
  • Strategie rynkowe. Jaki jest Twój rynek docelowy i jak możesz najlepiej sprzedać się na tym rynku?
  • Analiza konkurencyjna. Jakie są mocne i słabe strony Twoich konkurentów? Jak ich pokonasz?
  • Projektowanie i plan rozwoju. Jaki jest Twój produkt lub usługa i jak będzie się rozwijać? Następnie stwórz budżet dla tego produktu lub usługi.
  • Plan operacyjny i plan zarządzania. Jak funkcjonuje biznes na co dzień?
  • Czynniki finansowe. Skąd pochodzą pieniądze? Kiedy? Jak? Jakie prognozy powinieneś stworzyć i na co powinieneś zwrócić uwagę?

Na każde pytanie możesz wydać od jednej do trzech stron. Pamiętaj, że biznesplan jest żywym, oddychającym dokumentem, a w miarę upływu czasu i dojrzewania Twojej firmy będziesz go aktualizował.

7. Finansuj swój biznes

Istnieje mnóstwo różnych sposobów na zdobycie środków potrzebnych do rozpoczęcia działalności. Angel investor Martin Zwilling, którego firma Startup Professionals świadczy usługi i dostarcza produkty dla startupów i małych firm, poleca 10 najbardziej wiarygodnych sposobów na sfinansowanie Twojego biznesu. Przyjrzyj się i weź pod uwagę własne zasoby, okoliczności i stan życia, aby dowiedzieć się, który z nich jest dla Ciebie najlepszy.

  • Sam sfinansuj swój start. Rozpoczęcie działalności może trwać dłużej, ale dobrą stroną jest to, że kontrolujesz swój własny los (i kapitał własny).
  • Pokaż swoje potrzeby przyjaciołom i rodzinie. Trudno jest oddzielić biznes od relacji osobistych, ale jeśli rozważasz ubieganie się o pożyczkę, oto źródło informacji, które możesz wykorzystać, aby uczynić to jak najprostszym.
  • Poproś o dotację dla małego biznesu. Zacznij od zapoznania się z naszym przewodnikiem po dotacjach dla małych firm. Następnie przejdź do strony Grants.gov, która jest internetowym katalogiem ponad 1000 federalnych programów grantowych z możliwością wyszukiwania. Może to być długi proces, ale nie kosztuje cię to wcale.
  • Rozpocznij kampanię crowdfundingową online. Czasami siła jest w liczbach, a wiązka małych inwestycji może dodać do czegoś dużego. Jeśli uważasz, że Twoja firma może nadawać się do czegoś takiego jak Kickstarter lub Indiegogogo, powinieneś przeczytać na 10 najbardziej zatłoczonych firm w historii lub sprawdzić najbardziej popularne strony internetowe poświęcone crowdfundingowi.
  • Aplikuj do lokalnych grup inwestorów aniołów. Platformy internetowe takie jak Gust i AngelList oraz lokalne sieci mogą pomóc Ci znaleźć potencjalnych inwestorów, którzy są związani z Twoją branżą i pasją.
  • Zgłoś się do inwestorów typu venture capital. VC zazwyczaj szukają dużych możliwości od sprawdzonych zespołów, które potrzebują miliona dolarów lub więcej, więc powinieneś mieć trochę siły pociągowej zanim do nich podejdziesz.
  • Przyłącz się do inkubatora przedsiębiorczości lub akceleratora. Firmy te mają za zadanie pomóc nowym lub początkującym przedsiębiorcom przejść na wyższy poziom. Większość z nich zapewnia darmowe zasoby, w tym zaplecze biurowe i doradztwo, a także możliwości nawiązywania kontaktów i organizowania imprez integracyjnych. Niektóre z nich zapewniają również finansowanie seedów.
  • Negocjuj zaliczkę od partnera strategicznego lub klienta. Jeśli ktoś chce twój produkt lub usługę na tyle zły, aby za nią zapłacić, jest szansa, że będzie chciał go na tyle zły, aby go sfinansować, też. Warianty na ten temat obejmują wcześniejsze umowy licencyjne lub umowy na białe etykiety.
  • Handel kapitałem lub usługami w zakresie pomocy przy zakładaniu firmy. Na przykład, możesz wesprzeć system komputerowy dla najemców biur w zamian za darmową powierzchnię biurową. Być może nie otrzymasz za to zapłaty, ale nie będziesz też musiał płacić za biuro, a zaoszczędzony grosz to zarobiony grosz.
  • Poszukaj kredytu bankowego lub linii kredytowej. Oto 10 pytań, które należy zadać przed ubieganiem się o kredyt bankowy, w tym, czy będziesz się kwalifikował. Jeśli spełniasz te wymagania, dobrym miejscem do rozpoczęcia ubiegania się o pożyczkę jest Small Business Administration.

8. Opracuj swój produkt lub usługę

Po całej pracy, jaką włożyłeś w uruchomienie swojej firmy, to będzie niesamowite uczucie, aby rzeczywiście zobaczyć swój pomysł w życie. Ale pamiętaj, że do stworzenia produktu potrzebna jest wioska. Jeśli chcesz zrobić aplikację, a nie jesteś inżynierem, będziesz musiał sięgnąć do osoby technicznej. Albo jeśli potrzebujesz masowej produkcji jakiegoś produktu, będziesz musiał współpracować z producentem.

Poniżej znajduje się siedmiostopniowa lista kontrolna - zawierająca informacje o producencie i strategiach cenowych - którą można wykorzystać do własnego rozwoju produktu. Głównym punktem tego artykułu jest to, że kiedy rzeczywiście tworzysz produkt, powinieneś skupić się na dwóch rzeczach: prostocie i jakości. Najlepszą opcją nie musi być stworzenie najtańszego produktu, nawet jeśli obniża on koszty produkcji. Ponadto, należy upewnić się, że produkt może chwycić czyjąś uwagę szybko.

Kiedy będziesz gotowy do pracy nad rozwojem produktu i zlecania niektórych zadań na zewnątrz, upewnij się, że jesteś gotowy:

  • Zachowaj kontrolę nad swoim produktem i ucz się ciągle. Jeśli pozostawisz rozwój komuś innemu lub innej firmie bez nadzoru, możesz nie osiągnąć tego, co sobie wyobrażałeś.
  • Wdrażaj system kontroli i równowagi, aby zmniejszyć swoje ryzyko. Jeśli zatrudnisz tylko jednego niezależnego inżyniera, istnieje szansa, że nikt nie będzie w stanie sprawdzić jego pracy. Jeśli pójdziesz na freelancerską trasę, użyj wielu inżynierów, aby nie musieć brać kogoś na słowo.
  • Zatrudniaj specjalistów, nie generałów. Zatrudniaj ludzi, którzy są zajebiście dobrzy w tym, co chcesz, a nie typu "jack-of-all-trades".
  • Nie wkładaj wszystkich jaj do jednego koszyka. Upewnij się, że nie stracisz wszystkich swoich postępów, jeśli jeden freelancer odejdzie lub jeśli umowa upadnie.
  • Zarządzaj rozwojem produktu, aby zaoszczędzić pieniądze. Stawki mogą być różne dla inżynierów w zależności od ich specjalizacji, więc upewnij się, że nie płacisz zbyt wysoko wykwalifikowanemu inżynierowi, gdy możesz uzyskać ten sam wynik końcowy za znacznie niższą cenę.

Aby pomóc Ci zachować spokój ducha, zacznij uczyć się jak najwięcej o produkcji, dzięki czemu z czasem będziesz mógł udoskonalać proces i podejmować decyzje o zatrudnieniu.

Proces ten będzie zupełnie inny dla przedsiębiorców zorientowanych na usługi, ale nie mniej ważny. Masz kilka umiejętności, za które ludzie są gotowi ci teraz zapłacić, ale te umiejętności mogą być trudne do oszacowania. Jak można ustalić siebie i swoje umiejętności? Możesz rozważyć stworzenie portfolio swoich prac - stworzyć stronę internetową, która pokaże Twoje prace, jeśli jesteś artystą, pisząc, jeśli jesteś pisarzem lub projektując, jeśli jesteś projektantem.

Ponadto, upewnij się, że posiadasz niezbędne certyfikaty lub wymagania edukacyjne, tak, że gdy ktoś zapyta o Twoje usługi, jesteś gotowy do skoku przy dobrej okazji.

9. Zacznij budować swój zespół

Aby rozszerzyć swoją działalność, będziesz musiał zrzucić obowiązki na innych ludzi. Potrzebujesz zespołu.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz partnera, pracownika czy freelancera, te trzy wskazówki pomogą Ci znaleźć dobre dopasowanie:

  • Podaj jasno swoje cele. Upewnij się, że wszyscy rozumieją wizję i swoją rolę w tej misji na samym początku.
  • Postępuj zgodnie z protokołami zatrudniania. Rozpoczynając proces rekrutacyjny musisz wziąć pod uwagę wiele rzeczy, od sprawdzania ludzi po zadawanie właściwych pytań i posiadanie odpowiednich formularzy. Oto bardziej szczegółowy przewodnik, który pomoże ci w tym zakresie.
  • Stwórz silną kulturę firmy.  Co sprawia, że jest to wspaniała kultura?  Jakie są niektóre z tych elementów składowych? Możesz zobaczyć naszą listę 10 przykładów firm o wspaniałej kulturze, ale pamiętaj, że nie musisz mieć szalonej przestrzeni biurowej Google, aby wprowadzić pozytywną atmosferę. To dlatego, że wspaniała kultura polega bardziej na szacunku i wzmacnianiu pozycji pracowników poprzez wiele kanałów, w tym szkolenia i mentoring, niż na dekoracji czy stolikach do ping-ponga. W rzeczywistości atuty biurowe mogą okazać się bardziej pułapkami niż prawdziwymi korzyściami.

10. Znajdź lokalizację

To może oznaczać biuro lub sklep. Twoje priorytety będą się różnić w zależności od potrzeb, ale tutaj jest 10 podstawowych rzeczy do rozważenia:

  • Styl pracy. Upewnij się, że Twoja lokalizacja jest zgodna z Twoim konkretnym stylem i wizerunkiem.
  • Dane demograficzne. Zacznij od rozważenia kim są Twoi klienci. Jak ważna jest ich bliskość do Twojej lokalizacji? Jeśli jesteś sklepem detalicznym, który opiera się na lokalnej społeczności, jest to bardzo ważne. W przypadku innych modeli biznesowych, może nie być.
  • Ruch pieszy. Jeśli potrzebujesz ludzi, aby wejść do swojego sklepu, upewnij się, że sklep jest łatwy do znalezienia. Pamiętaj: nawet w najlepszych lokalach handlowych są martwe punkty.
  • Dostępność i parking. Czy Twój budynek jest dostępny? Nie dawaj klientom powodów, aby poszli gdzieś indziej, bo nie wiedzą, gdzie zaparkować.
  • Konkurencja. Czasami posiadanie konkurentów w pobliżu jest dobrą rzeczą. Innym razem, nie jest. Przeprowadziłeś badania rynku, więc wiesz, co jest najlepsze dla twojego biznesu.
  • Bliskość do innych firm i usług. To coś więcej niż tylko ruch pieszy. Spójrz na to, jak pobliskie firmy mogą wzbogacić jakość Twojej firmy jako miejsca pracy.
  • Obraz i historia strony. Co ten adres mówi o twojej firmie? Czy inne firmy poniosły tam porażkę? Czy lokalizacja odzwierciedla wizerunek, który chcesz zaprojektować?
  • Rozporządzenia. W zależności od Twojej działalności, mogą one pomóc lub utrudnić Ci pracę. Na przykład, jeśli zakładasz przedszkole, rozporządzenia, które stwierdzają, że nikt nie może wybudować w pobliżu sklepu monopolowego, mogą zwiększyć poziom bezpieczeństwa dla Ciebie. Upewnij się tylko, że nie jesteś tym, który próbuje zbudować sklep monopolowy.
  • W budynku jest infrastruktura. Zwłaszcza jeśli patrzysz na starszy budynek lub jeśli rozpoczynasz biznes online, upewnij się, że przestrzeń może wspierać Twoje potrzeby high-tech. Jeśli poważnie myślisz o budynku, może warto zatrudnić inżyniera, aby sprawdzić stan miejsca, aby uzyskać obiektywną ocenę.
  • Czynsz, media i inne koszty. Czynsz jest największym wydatkiem na obiekty, ale sprawdź również media i czy są one wliczone w czynsz, czy też nie. Nie chcesz zaczynać od jednej ceny i dowiedzieć się, że będzie ona wyższa później.

Kiedy już wiesz, czego szukać i nadszedł czas, aby zacząć szukać miejsca, które pasuje do wszystkich Twoich kwalifikacji, te cztery wskazówki mogą pomóc.

  • Zastanów się nad własnymi ramami czasowymi. Wynajmujący zaczynają oferować krótkoterminowy wynajem biur. Nie utknij w długoterminowym wynajmie, jeśli nie ma to sensu dla twojego biznesu.
  • Graj na całego boiska. Jest wiele różnych miejsc do wykorzystania - miejsca do wspólnej pracy, biurowe centra biznesowe, podnajem i inne. Zachowaj swoje opcje otwarte.
  • Kliknij wokół miasta. Być może uda Ci się znaleźć idealne miejsce, korzystając z zasobów online.
  • Zrób transakcję na swoich warunkach. Ponownie, masz opcje. Nie daj się wciągnąć w coś, co sprawi, że będziesz czuł się niekomfortowo.

Po ustaleniu lokalizacji, możesz skupić się na estetyce. Tutaj możesz sprawdzić kilka pomysłów projektowych.

11. Zacznij sprzedawać

Bez względu na produkt lub branżę, przyszłość Twojej firmy będzie zależała od przychodów i sprzedaży. Steve Jobs o tym wiedział - to dlatego, gdy rozpoczynał działalność w Apple, dzień po dniu dzwonił do inwestorów ze swojego garażu.

Istnieje mnóstwo różnych strategii i technik sprzedaży, które można zastosować, ale tutaj są cztery zasady, których należy przestrzegać:

  • Słuchajcie. "Kiedy słuchasz swoich klientów/klientów, dowiadujesz się, czego oni chcą i potrzebują i jak to zrobić", mówi inwestor i przedsiębiorca John Rampton.
  • Poproś o zaangażowanie, ale nie bądź nachalny. Nie możesz być zbyt nieśmiały, aby poprosić o kolejny krok lub zamknąć sprzedaż, ale nie możesz też sprawić, że klienci poczują się tak, jakbyś zmuszał ich do sprzedaży.
  • Nie bój się usłyszeć "nie". Timo Rein, jako były sprzedawca obwoźny (a obecnie współzałożyciel software business Pipedrive), powiedział: "Większość ludzi jest zbyt grzeczna. Pozwalają ci robić swoje, nawet jeśli nie są zainteresowani kupnem. I to jest problem sam w sobie. Czas jest twoim najważniejszym zasobem."
  • Zrób z niego priorytet. Jak powiedział przedsiębiorczy czarodziej Gary Vaynerchuk: "Właściwie tworzenie dochodów i prowadzenie dochodowej działalności gospodarczej to dobra strategia dla biznesu. Gdzie są ludzie, którzy uważają, że użytkownicy, wizyty lub czas na miejscu są pełnomocnikiem udanego biznesu?"

Ale jak ty naprawdę robisz tę sprzedaż? Zacznij od zidentyfikowania celów, które chcą uzyskać twój produkt lub usługę. Znajdź osoby, które wcześnie przyjęły Twoją firmę, rozwijaj bazę klientów lub zamieszczaj reklamy, aby znaleźć ludzi, którzy pasują do Twojej firmy. Następnie, znajdź odpowiedni lejek sprzedaży lub strategię, która może przekształcić te wskazówki w przychody.

12. Rozwijaj swój biznes

Istnieje milion różnych sposobów na rozwój. Możesz przejąć inny biznes, zacząć ukierunkowywać się na nowy rynek, rozszerzyć swoją ofertę i nie tylko. Ale żaden plan rozwoju nie będzie miał znaczenia, jeśli nie będziesz miał dwóch kluczowych cech wspólnych dla wszystkich rozwijających się firm.

Po pierwsze, mają plan, by się sprzedać. Skutecznie wykorzystują media społecznościowe poprzez kampanie organiczne, wpływowe lub płatne. Mają listę mailową i wiedzą jak z niej korzystać. Rozumieją dokładnie, do kogo muszą kierować swoje kampanie marketingowe - albo online, albo off.

Następnie, gdy mają nowego klienta, rozumieją, jak go zatrzymać. Zapewne słyszałeś wiele osób, które twierdziły, że najłatwiejszym klientem do sprzedania jest ten, którego już masz. Twoi dotychczasowi klienci zapisali się już na Twoją listę mailową, dodali informacje o swojej karcie kredytowej do Twojej strony internetowej i przetestowali, co masz do zaoferowania. W ten sposób rozpoczynają oni relację z Tobą i Twoją marką. Pomóż im poczuć się tak dobrze w tej relacji, jak to tylko możliwe.

Zacznij od wykorzystania tych strategii, które obejmują inwestowanie w obsługę klienta i uzyskanie osobistych, ale zdajesz sobie sprawę, że Twoja praca nigdy nie zostanie wykonana. Będziesz stale konkurować o tych klientów na rynku i nigdy nie będziesz mógł po prostu spocząć na laurach. Zbadaj rynek, zatrudnij dobrych ludzi i stwórz lepszy produkt, a będziesz na drodze do zbudowania imperium, o którym zawsze marzyłeś.

Michał

Specjalista SEO

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky