Niszczenie akt - W jaki sposób chronić dane firmy i...
Bezpieczne niszczenie akt to temat rzeka. Dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości i profilu działalności, dlatego warto...
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że maile wysyłane do partnerów biznesowych i potencjalnych klientów mają ogromne znaczenie. Przeciętny użytkownik internetu otrzymuje codziennie mnóstwo e-maili. Przeczyta zaledwie niewielką część z nich. Aby mieć pewność, że wysłany komunikat dotrze do odbiorcy i zostanie właściwie zrozumiany, warto zadbać o jego odpowiednią strukturę.
Pomimo tego że maile uznawane są za mało formalną formę wypowiedzi, to jednak tworząc wiadomości biznesowe trzeba zadbać o ich właściwą konstrukcję i formę. Email biznesowy powinien być jasnym komunikatem, który odpowiada na podstawowe pytania odbiorcy. Musi być czytelny i zrozumiały.
Tak samo jak tradycyjny list, tak i mail biznesowy, ma pewne wymogi formalne. Powinien składać się z przywitania, przedstawienia się, przedstawienia sprawy i zakończenia. Nie wolno zapominać o formach grzecznościowych, które są wyrazem szacunku do odbiorcy.
Nie ma co ukrywać – pisanie profesjonalnych wiadomości biznesowych jest bardzo delikatną sztuką. Nieumiejętnie napisany e-mail potrafi skutecznie obniżyć wizerunek firmy i skompromitować ją w oczach potencjalnych klientów.
Wysyłając wiadomości biznesowe za pośrednictwem poczty elektronicznej, za wszelką cenę należy unikać nadmiernych emocji. Zbyt duży entuzjazm, zdenerwowanie, nadmiar wykrzykników – to wszystko sprawia, że firma wypada mało profesjonalnie. Warto zwrócić uwagę na to, że nieformalne zwroty także nie są pożądane w wiadomościach biznesowych – lepiej zarezerwować je do komunikacji z przyjaciółmi i znajomymi.
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że w e-mailach biznesowych nie ma miejsca na błędy ortograficzne, stylistyczne i gramatyczne. Dobrze unikać także skrótów, zdrobnień i nieuprzejmych sformułowań.
Nawet te osoby, które na co dzień wysyłają dużą liczbę e-mail, często mają problem z polami DO, DW i UDW, które widoczne są w formularzu tworzenia wiadomości. Informacje na ten temat dostępne są na stronie internetowej https://hostido.pl/baza-wiedzy/wpis/87/do-czego-sluza-pola-do-dw-i-udw.
Jak widać, wysyłanie wiadomości biznesowych za pośrednictwem poczty elektronicznej to niełatwa sztuka. Aby mieć pewność, że spełnią one pokładane w nich oczekiwania, warto pamiętać o powyższych wskazówkach.
Artykuł partnera
Bezpieczne niszczenie akt to temat rzeka. Dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości i profilu działalności, dlatego warto...
Nowoczesne metody komunikacji, takie jak te, z których można skorzystać za pomocą platformy https://mprofi.pl/, zrewolucjonizowały biznes na...
W przypadku dużych powierzchni biurowych ręczne pranie wykładzin jest nierealne. Wymagałoby to zatrudnienia dodatkowych osób...
Komory chłodnicze to niezwykle przydatne urządzenia, szczególnie w branży spożywczej i handlowej. Dzięki zapewnieniu odpowiednich i stałych...
Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.