SureFire rozszerza swoją ofertę o nowe myszy do...
SureFire, specjalistyczna marka gamingowa firmy Verbatim Europe, wprowadziła na rynek dwie nowe, wysoce reaktywne i kolorowe przewodowe myszy do...
Coraz więcej osób decyduje się ubezpieczyć sprzęt marki Apple, zwłaszcza iPhone. Cena telefonu jest stosunkowo wysoka, podobnie jak koszty związane z jego naprawą. W momencie, gdy dojdzie do awarii, ubezpieczeni mogą dochodzić odszkodowania. W jaki sposób to zrobić?
Zanim jeszcze udamy się do ubezpieczyciela po odszkodowanie, dobrze przemyślmy, gdzie naprawimy telefon. Otóż zdecydowana większość warunków ubezpieczenia przewiduje, że trzeba to zrobić w renomowanym, autoryzowanym serwisie Apple. Tego typu punkty działają w większych miastach, czasami istnieje też możliwość nadania sprzętu do naprawy za pośrednictwem kuriera. W tego typu serwisach świadczone są różnego typu usługi, w tym na przykład wymiana baterii iPhone 11 Pro. Sprzęt należy oddać do naprawy, a następnie odebrać stosowny dokument potwierdzający dokonanie płatności. Serwis wydaje tego typu dokumentację razem ze sprzętem. Bez względu na to, czy przedmiotem pracy była wymiana baterii, czy wymiana szybki iPhone SE 2020, tego typu informacje muszą być zawarte w fakturze bądź protokole. Pracownicy zaufanego serwisu doskonale znają procedury, dlatego z pewnością wydadzą kompletne dokumenty. Następnie należy udać się z nimi do ubezpieczyciela, który po przeanalizowaniu podejmie decyzję o wypłacie odszkodowania. Tak najczęściej wygląda procedura wnioskowania o pieniądze, choć każde towarzystwo ubezpieczeniowe może przyjąć nieco inne zasady.
Zdarzają się sytuacje, w których ubezpieczyciele nie chcą ponosić odpowiedzialności za powstałą szkodę, tym samym unikając wypłacenia odszkodowania. Najczęściej problem ten dotyczy osób, które oddały sprzęt do nieautoryzowanego serwisu. Niektórym wydaje się, że elementy, takie jak bateria iPhone XS czy stłuczona szybka podlegają wymianie wszędzie, dlatego nie ma znaczenia miejsce, do którego oddamy telefon. Niemniej jednak ubezpieczyciele podkreślają, że naprawa musi mieć miejsce w dedykowanym serwisie. Jest to bardzo istotne, bowiem osoby, które nie znają dobrze specyfiki urządzeń marki Apple, mogą przypadkowo je uszkodzić. W takim przypadku ubezpieczyciel musiałby ponownie wypłacić odszkodowanie, tym razem za naprawę innego elementu. Takie sytuacje, wbrew pozorom, nie są rzadkością, dlatego ubezpieczyciele starają się ograniczać ryzyko do minimum. Warto mieć to na uwadze w kontekście wyboru odpowiedniego punktu naprawy iPhone. W przeciwnym razie możemy nie otrzymać należnych nam pieniędzy.
Artykuł partnera
SureFire, specjalistyczna marka gamingowa firmy Verbatim Europe, wprowadziła na rynek dwie nowe, wysoce reaktywne i kolorowe przewodowe myszy do...
Pęknięta szybka, wymiana baterii, uszkodzona matryca. Są to problemy, które występują niezależnie od tego, jaki model telefonu posiadamy...
Jakość jest jedną z pierwszych cech produktu na jakie zwracają gamerzy podczas zakupu akcesoriów. Ale czy to główna składowa? Pandemia...
Każde, nawet najdroższe oraz powszechnie uważane za najlepsze urządzenia z łatwością mogą ulec uszkodzeniu. Pomimo ciężkich starań...
Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.