|   | 

3 powody, przez które Twoi klienci porzucają koszyki

​Osiąganie dobrych wyników w sektorze sprzedaży internetowej wiąże się z koniecznością dostosowania oferty oraz przekazu reklamowego do zapotrzebowania konsumentów. Zdarza się jednak, że klienci nie finalizują procesu zakupowego. Warto wiedzieć, co zrobić, by ograniczyć liczbę porzucanych koszyków.

Długi proces zakupowy

Amerykańskie badania dowiodły, że siedemdziesiąt procet użytkowników platform sprzedażowych rezygnuje z finalizacji transakcji. Jednym z częstych powodów tego zjawiska jest zbyt długi proces zakupowy. Konsumenci korzystają bowiem z oferty e-sklepów, pragnąc szybko i bezproblemowo nabyć niezbędne produkty. Chcąc uprosić klientom zakupy w obrębie swojej platformy sprzedażowej, warto umieścić wirtualny koszyk w widocznym miejscu witryny. Klient powinien również widzieć liczbę wybranych produktów oraz całkowitą wartość zamówienia. Wielu użytkowników irytuje sytuacja, w której dodanie artykułu wiąże się z automatycznym przekierowaniem do strony zamówienia. Warto zatem umożliwić konsumentom kontynuowanie procesu zakupowego po zwiększeniu liczby wybranych produktów. Świetnym rozwiązaniem jest wprowadzenie opcji swobodnego edytowania koszyka wraz z przeliczeniem wartości  zamówienia.

Bezpieczeństwo transakcji

Operatorzy systemów płatności online regularnie wprowadzają nowoczesne moduły, odpowiadające za ochronę wirtualnych instrumentów finansowych. Klienci sklepów internetowych wciąż jednak martwią się, że dostępne systemy transakcyjne nie są bezpieczne. Warto zatem podjąć działania ukierunkowane na zbudowanie z konsumentami relacji opartych na zaufaniu. Istotne jest również nawiązanie współpracy z profesjonalnym operatorem płatności online. Przed podpisaniem umowy warto wziąć pod uwagę stosowane przez niego systemy zabezpieczenia oraz oferowane metody finalizacji transakcji.

Błędy platformy

Klienci sklepów internetowych porzucają koszyki, jeśli witryna sklepu długo się ładuje lub wprowadzone dane nie są akceptowane pomimo ich prawidłowego wprowadzenia.  Warto zatem reagować na wszystkie komplikacje zgłaszane przez użytkowników platformy. W przypadku poważnych awarii należy skontaktować się ze specjalistą od IT.

Porzucane koszyki są częstym problemem właścicieli e-sklepów. Warto zatem pamiętać, by stworzona platforma sprzedażowa była dostosowana do potrzeb klientów.

Artykuł partnera

Adam

Specjalista IT

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky