|   | 

9 Wskazówek dotyczących oszczędzania pieniędzy podczas SEO

Optymalizacja wyszukiwarek nie jest reklamą. Ale to nadal kosztuje czas i pieniądze. Jeśli masz mało czasu, ale masz pieniądze, agencja SEO lub konsultant jest opcją. Ale jeśli brakuje Ci pieniędzy, skorzystaj z tych wskazówek dotyczących SEO, aby poprawić swoje organiczne rankingi.

1. Badań słowa kluczowe

Zawsze zaczynaj od badań nad słowami kluczowymi. Nie zakładaj, że wiesz, czego chcą konsumenci.

Pewnie rozumiesz swój branżowy żargon. Jednak Twoi potencjalni klienci mogą używać innych terminów niż koledzy z branży w odniesieniu do Twoich usług lub towarów. Badania nad słowami kluczowymi umożliwiają zrozumienie słów i zwrotów, których konsumenci używają, aby znaleźć Twoje produkty. Pomaga również ocenić popyt na nie. Identyfikuje ono tematy słów kluczowych, które prawdziwi poszukiwacze używają w swoich zapytaniach.

Najlepsze narzędzia słów kluczowych oferują ilościowy wynik popytu, który pomaga określić względną wartość w ukierunkowaniu każdego słowa kluczowego na dany temat. Google Keyword Planner jest narzędziem do badania słów kluczowych, choć będziesz potrzebował aktywnej kampanii Google Ads - dawniej AdWords - aby uzyskać najbardziej użyteczne dane.

Narzędzia do badania słów kluczowych innych niż Google obejmują Übersuggest (bezpłatny skrobak Google Autocomplete) oraz SEMrush i Wordtracker (dwie płatne alternatywy).

2. Zrozum swoją konkurencję

Wyszukaj najważniejsze produkty i usługi, które oferujesz i odnotuj w wynikach wyszukiwania najważniejsze strony internetowe, te, które podzielają Twój model biznesowy, jak również te, które są niepodobne do Twojego, ale konkurują o te same wyszukiwania.

  • Co oni robią dobrze?
  • Jakie mają tematy treści, których ci brakuje?
  • Czy ich strona ma inną strukturę, która pozwala dotrzeć do bardziej wartościowych słów kluczowych?
  • Czy mają interesujące cechy, które lepiej angażują ich perspektywy?

Ponadto, przestudiuj ich recenzje i porównaj ich aktywność w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się, co ich klienci myślą w porównaniu z tym, co słyszysz, czy nie, od swoich własnych.

3. Zaplanuj swoją stronę

Mając świadomość tego, czego chcą konsumenci i słów kluczowych, których używają do znalezienia tych produktów i usług, zidentyfikuj strony w swojej witrynie internetowej, aby odpowiedzieć na te zapytania.

Posiadanie listy na papierze lub arkuszu kalkulacyjnym wszystkich stron internetowych najwyższego, średniego i niskiego poziomu oraz odpowiadających im słów kluczowych stanowi podstawę architektury Twojej strony internetowej. Każde słowo kluczowe o wysokim i średnim priorytecie z twojej analizy słów kluczowych powinno mieć odpowiednią stronę do optymalizacji na twojej witrynie.

W postach na blogach i stronach FAQ używaj motywów z długimi ogonkami, które prowadzą do mniejszej liczby wyszukiwań i są zazwyczaj znacznie dłuższe i bardziej szczegółowe - np. "jak wydobyć czerwone wino z dywanu" lub "gdzie kupić drewniane hangary".

4. Zoptymalizuj swoją stronę

Następnym krokiem jest utworzenie stron. To jest ta trudna część. W zależności od Twojej platformy ecommerce i Twojego dostępu do programistów i projektantów, może zaistnieć potrzeba zlecenia części tej pracy na zewnątrz.

Każda dzisiejsza strona internetowa powinna być mobilna i odpowiadać na potrzeby stale rosnącej grupy użytkowników smartfonów i tabletów. Strona internetowa przyjazna dla urządzeń mobilnych jest ważna z dwóch powodów. Po pierwsze, według Google, ponad połowa wyszukiwań pochodzi ze smartfonów. Upewnij się, że doświadczenia tych użytkowników są płynne i wciągające.

Po drugie, Google klasyfikuje teraz wszystkie organiczne wyniki wyszukiwania - dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych - w oparciu o mobilne doświadczenie witryny, w tym prędkość strony.

5. Twórz regularnie

Nie musisz zakładać bloga ani zamieniać swojej firmy w firmę wydawniczą, zamieszczając codziennie treści. Jest to nierealne dla wielu stron e-commerce. Ale publikuj swoje własne treści regularnie. Planuj cotygodniowe lub co najmniej comiesięczne aktualizacje. Spójność jest kluczowa.

Treść nie musi być tekstem. Na przykład firma architektoniczna może opublikować zdjęcia swoich projektów z krótkimi opisami tekstowymi. Realtors mogliby publikować cotygodniowe biuletyny wideo z transkryptami. Celem jest publikowanie treści dostosowanych do zwyczajów konsumpcyjnych odbiorców docelowych.

6. Dbaj o dobry PR

Link authority jest głównym elementem SEO, ale zakup linków jest zabroniony przez Google, Bing i inne wyszukiwarki. To właśnie w tym zakresie wchodzą w grę działania informacyjne i public relations. Jeśli masz przedstawicieli PR, koordynuj z nimi działania, aby nie zniweczyć ich wysiłków. Ale jeśli robisz to sam, czytaj dalej.

Google doradza właścicielom stron internetowych, aby budowali atrakcyjne strony internetowe, o których użytkownicy chcą powiedzieć swoim znajomym - strony, które użytkownicy odwiedzają w kółko. To merytoryczne podejście do SEO jest odpowiedzią Google na wciąż aktualne pytanie "jak mogę uzyskać więcej linków etycznie?".

Treści, które już produkujesz, powinny być skierowane do różnych segmentów mediów lub blogosfery. Te elementy stają się następnie zaczątkiem rozmowy z różnymi stronami, jako zachętą do pisania o nich lub linkowania.

Konkurencyjne badania w kroku drugim, powyżej, przydają się tutaj, ponieważ masz teraz pojęcie o najbardziej wpływowych i najlepiej ocenianych miejscach, do których możesz się zbliżyć.

7. Zbuduj swój Social Media Network

Dołącz do Twittera i jednej lub dwóch innych platform mediów społecznościowych. Masz wiele możliwości - Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, wiele innych. Media społecznościowe pozwalają na łączenie się z klientami i potencjalnymi klientami, a także oferują widownię dla Twoich treści.

Zrozumienie i pielęgnowanie tych relacji wzmacnia Twoje SEO w dłuższej perspektywie. Zwiększenie ekspozycji swoich treści zwiększa również prawdopodobieństwo, że niektórzy z tych widzów będą blogować na ten temat lub linkować do niego.

8. Zrozumieć Google Analytics

Nie możesz zoptymalizować tego, czego nie mierzysz. Znaczenie analityków w marketingu cyfrowym jest zbliżone do raportów finansowych w biznesie. Oba są niezbędne do śledzenia wyników.

Posiadanie podstawowej wiedzy na temat Google Analytics (lub dowolnego pakietu analizy internetowej, z którego korzysta Twoja firma). W Google Analytics zapoznaj się z raportami w zakładce Przejęcie > Cały ruch > Kanały. Klikając na "Organic Search", będziesz mógł analizować wydajność dla swojego programu SEO.

9. Przeczytaj Blog SEO

Zapoznaj się z przewodnikiem SEO, takim jak moja seria "SEO How-to". Następnie zapisz się na bloga SEO.

Pomocne, darmowe przewodniki dla początkujących SEO obejmują Moz's "The Beginner's Guide to SEO", Search Engine Land "Guide to SEO" oraz Google "Search Engine Optimization Starter Guide".
Aby uzyskać szybkie informacje na temat zmian SEO, wypróbuj dwa kanały YouTube: Moz's "Whiteboard Friday" i "Google Webmasters."
Jeśli masz więcej czasu i chcesz śledzić branżę SEO, zapisz się do Moz i Search Engine Land.

Adam

Specjalista IT

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky