|   | 

Korzyści z wdrożenia Business Intelligence dla małych przedsiębiorstw

Według raportu opublikowanego przez VCloudNews, przedsiębiorstwa tworzą około 2,5 mln terabajtów danych dziennie. Dane te, po ich zebraniu, uporządkowaniu i przeanalizowaniu, dają nam nieoceniony wgląd w naszych konsumentów i wyniki biznesowe.

Ale pytanie brzmi: czy w pełni wykorzystujesz te informacje?

Aby to zrobić, małe przedsiębiorstwa powinny rozważyć strategiczne wdrożenie wywiadu gospodarczego. Nawet jeśli w tej chwili może to zabrzmieć dość przerażająco, BI nie jest zarezerwowane tylko dla znanych korporacji z ogromnym budżetem. Wręcz przeciwnie, daje ona małym firmom możliwość wykorzystania zaawansowanych technologii w celu zebrania odpowiednich informacji i szybkiego podejmowania rozsądnych decyzji.

Aby zrozumieć znaczenie BI dla Twojego małego biznesu, zobaczmy niektóre z jego potencjalnych korzyści.

To pomaga przewidzieć przyszłość

Utrzymanie klientów odgrywa fundamentalną rolę w rozwoju Twojej firmy. Jednakże, aby utrzymać bazę lojalnych konsumentów, musisz przewidzieć ich oczekiwania, zanim jeszcze o nich pomyślą. To właśnie tutaj świeci analityka prognostyczna.

W przeciwieństwie do tradycyjnych działań marketingowych, praktyki te wykraczają daleko poza zwykłą promocję marki i rekomendację produktu. Pomagają one zebrać i podsumować ogromne ilości danych dotyczących konsumentów, ocenić ich wcześniejsze nawyki zakupowe i podjąć decyzje oparte na danych. Dzięki zintegrowaniu analizy prognostycznej z technikami badania rynku, będziesz w stanie to zrobić:

  • Prognoza zmian w popycie rynkowym
  • Nadążanie za najnowszymi trendami w branży
  • Zbuduj spersonalizowaną taktykę marketingową
  • Oferowanie konkurencyjnych ofert i cen
  • Skuteczna komunikacja

W dzisiejszej erze hiperłączności, przenieśliśmy prawie wszystkie aspekty naszej działalności do sieci. Od komunikacji w czasie rzeczywistym do przechowywania danych, korzystamy z wielu narzędzi, które pomagają nam dzielić się wrażliwymi informacjami i utrzymywać kontakt 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Narzędzia Business Intelligence gwarantują, że poufne informacje są bezpieczne i solidne, nawet jeśli laptop pracownika zgubi się lub zostanie skradziony.

Co najważniejsze, Twoi pracownicy będą mogli prowadzić złożone zapytania bez dodatkowego wsparcia informatycznego, a także uzyskać natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji związanych z pracą, niezależnie od ich lokalizacji. Właśnie to zainspirowało wiele małych firm do skorzystania z nietradycyjnych sposobów pracy, takich jak praca zdalna. Inwestycja w niezawodne oprogramowanie BI pomaga im utrzymać wysoki poziom produktywności i współpracy, ale rozwiązanie to pozwala również zminimalizować koszty. Statystyki pokazują, że praca z domowych programów pomaga organizacjom zaoszczędzić nawet do 11 000 dolarów rocznie.

Lepsza organizacja

Posiadanie wglądu w czasie rzeczywistym w wyniki operacyjne firmy ma ogromne znaczenie dla każdej małej firmy. Wdrożenie narzędzi business intelligence daje możliwość łatwego śledzenia kosztów produkcji, struktury zarządzania i personelu, zapasów, prognoz sprzedaży i budżetu. Tylko biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, można mieć pewność, że każdy aspekt działalności biznesowej przebiega płynnie. Dodatkowo, możesz również skorzystać z tych rozwiązań, aby zrozumieć, które produkty są najbardziej popularne w danym okresie czasu, i w ten sposób mieć kontrolę nad zapasami, zwiększyć sprzedaż i upewnić się, że Twoja firma pozostaje konkurencyjna.

Mądrze wybierz swoje narzędzia BI

"Narzędzie jest tak samo dobre jak jego użytkownik", mówią. Podczas zbierania danych można skorzystać z kilku prostszych narzędzi, takich jak arkusze kalkulacyjne, aby utrzymać firmę w ruchu. Jednak mierzenie, generowanie i analizowanie ogromnych ilości cyfr i informacji w ten sposób jest nie tylko czasochłonne, ale i nerwowe.

Tak więc, aby wykorzystać całą siłę wywiadu biznesowego (i zachować zdrowy rozsądek), należy pozostawić całą ciężką pracę bardziej zaawansowanym narzędziom wywiadu biznesowego. Na początek należy przeprowadzić badania i wybrać te, które najlepiej odpowiadają potrzebom firmy. Narzędzia te będą obsługiwać duże ilości danych jednocześnie, w wielu kanałach, dadzą Ci natychmiastowy dostęp do Twoich danych i zapewnią analizę danych w czasie rzeczywistym, przenosząc Twoje umiejętności decyzyjne na zupełnie nowy poziom.

Oto kilka przystępnych cenowo i łatwych w użyciu narzędzi BI, które należy wziąć pod uwagę:

QlikView pomoże Ci wniknąć w informacje istotne dla biznesu. Dzięki niemu możesz uczynić swoją sieć bezpieczniejszą, zarządzać przychodami, wspierać logistykę i zwiększać wydajność pracy.
Sisense jest jednym z najpiękniejszych i najłatwiejszych w użyciu narzędzi na rynku. Oparty na funkcji "przeciągnij i upuść", został zaprojektowany specjalnie dla użytkowników nietechnicznych. Umożliwiając dostosowanie funkcji, daje możliwość analizowania danych za pomocą wizualnego systemu złączy i tworzenia potężnych raportów.

Panorama Necto to sugestywny pakiet BI, zaprojektowany tak, aby dobrze współpracował z wieloma zasobami danych, od arkuszy kalkulacyjnych po OLAP.  Używany zarówno jako narzędzie dostępne na miejscu, jak i w sieci, zapewnia zaawansowaną analitykę, inteligencję społeczną i zautomatyzowane dane.

Birst. Dzięki adaptacyjnemu, otwartemu interfejsowi klientowi, sieciowej architekturze BI i zautomatyzowanemu dopracowaniu danych pomaga w ulepszaniu strategii biznesowej i niemal natychmiastowej eksploracji danych.   
Domo może być łatwo zsynchronizowane z wieloma źródłami, takimi jak arkusze kalkulacyjne, bazy danych, sieci społecznościowe i różne platformy oparte na chmurze. Doskonale sprawdza się również na urządzeniach mobilnych i jest kompatybilny zarówno z systemami Windows, jak i Mac, co czyni go jednym z najbardziej praktycznych rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Wróć do siebie

Ogromne informacje biznesowe mają być zbierane, synchronizowane i przekształcane w sensowną całość. Tylko dzięki umieszczeniu tych danych we właściwym kontekście optymalizacji produkcji, obsługi klienta i kampanii marketingowych będziesz w stanie przetrwać w tak konkurencyjnym środowisku małego biznesu.

Jednak bez wywiadu gospodarczego nic z tego nie byłoby możliwe. Pomaga ona zrozumieć, jak dobrze funkcjonuje Twój biznes i przewidzieć, jak szybko Twoja nisza zmieni się z czasem. Pomoże Ci to opierać decyzje biznesowe na danych, a nie na zgadywaniu, minimalizując ryzyko i maksymalizując przychody.

Paweł

Graphic Designer

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky