|   | 

5 sposobów na przebicie swojej marki w internecie

​Marketing internetowy to niezwykle skuteczny sposób na wypromowanie swojej firmy i dotarcie do nowych użytkowników. Odpowiednia strategia pozwoli na wybicie się ponad konkurentów, co z kolei przełoży się na efekty sprzedażowe, zwiększenie rozpoznawalności czy budowanie pozycji eksperta. Prezentujemy 5 sposobów na przebicie swojej marki w internecie.

Pozycjonowanie strony internetowej

Obecność w internecie to podstawa – nawet, jeśli prowadzisz biznes stacjonarny. Warto mieć swoją stronę www, na której zaprezentujesz ofertę i swoją markę. Gdy już witryna funkcjonuje, warto zdecydować się na SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej. Tutaj niezwykle ważna jest optymalizacja, czyli stworzenie merytorycznych, unikalnych treści, uzupełnionych o frazy kluczowe, nadanie im właściwej struktury, wprowadzenie linkowania wewnętrznego. Oczywiście istotne są także aspekty technicznego SEO, takie jak struktura strony, przekierowania i inne działania optymalizacyjne w obrębie strony, obejmujące wszystkie elementy poza treścią. Na pozycjonowanie strony internetowej wpływa również linkowanie zewnętrzne czy obecność na mapach Google.

Kampanie Google Ads

SEO pozwala stronie znaleźć się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nie zawsze jednak zdobycie czołowych pozycji jest możliwe (wpływ na to mają m.in. konkurencja, wiek domeny, budżet). Alternatywą promocji firmy w wyszukiwarce są płatne kampanie Google Ads, które pozwalają na osiągnięcie szybkich efektów. Ten system reklamowy oferuje wielopłaszczyznowe możliwości – można zdecydować się na reklamy w wynikach wyszukiwania, reklamy na stronach odwiedzanych przez użytkowników, remarketing, reklamy na poczcie Gmail czy na YouTube albo reklamy w aplikacjach. Sposób rozliczania jest różny – np. za kliknięcie, obejrzenie, 1000 wyświetleń czy konwersję, a decyzję o rodzaju wybiera się przed startem kampanii SEM.

Media społecznościowe

Media społecznościowe stanowią potężne narzędzie do promocji marki. Prowadzenie kanałów w przemyślany i atrakcyjny sposób, może przynieść szereg wymiernych korzyści. Warto wybrać kanały, w których skupiają się odbiorcy z grupy docelowej. W społecznościówkach niezwykle ważne jest, by dostarczać atrakcyjne wizualnie treści i takie, które się klikają i są chętnie udostępniane. Jeśli uda nam się stworzyć viral – mamy szansę, by naprawdę skutecznie przebić swoją markę w internecie! Poza tym można również tworzyć płatne kampanie w mediach społecznościowych, które oferują ogrom różnych formatów i możliwości.

Influencer marketing

Kolejny sposób na promowanie marki w sieci, to skorzystanie z pomocy osób, które gromadzą wokół siebie szerokie grono odbiorców i mają zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych. Do niedawna byli to przede wszystkim artyści – aktorzy, piosenkarze, telewizyjni celebryci. Dziś do głosu dochodzi influencerzy, czyli osoby, które prowadzą ciekawe konta w social mediach i mają wpływ na decyzje zakupowe swoich obserwatorów. Z pomocą odpowiednio dobranego do marki influcencera można osiągnąć sukces! Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, odwiedź stronę agencji influencer marketingu Tears of Joy!

ePR

Kolejną propozycją na przebicie swojej firmy w sieci jest otwartość na kontakty z mediami, a wręcz prowadzenie działań PR-owych, angażujących media. W ten sposób można skutecznie dbać o pozytywny wizerunek marki, promować swoje wartości, usługi, produkty i działać na rzecz społeczności. ePR pozwala na zajęcie stanowiska eksperta. Warto wziąć tę opcję pod uwagę i nawiązać relacje z mediami.

Artykuł partnera

Michał

Specjalista SEO

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky