Co nazywamy skutecznym pozycjonowaniem stron?
Współczesny świat handlu i usług opiera się na internecie. Klienci zwracają uwagę na łatwość robienia zakupów z własnego domu lub biura...
Marketing internetowy to niezwykle skuteczny sposób na wypromowanie swojej firmy i dotarcie do nowych użytkowników. Odpowiednia strategia pozwoli na wybicie się ponad konkurentów, co z kolei przełoży się na efekty sprzedażowe, zwiększenie rozpoznawalności czy budowanie pozycji eksperta. Prezentujemy 5 sposobów na przebicie swojej marki w internecie.
Obecność w internecie to podstawa – nawet, jeśli prowadzisz biznes stacjonarny. Warto mieć swoją stronę www, na której zaprezentujesz ofertę i swoją markę. Gdy już witryna funkcjonuje, warto zdecydować się na SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej. Tutaj niezwykle ważna jest optymalizacja, czyli stworzenie merytorycznych, unikalnych treści, uzupełnionych o frazy kluczowe, nadanie im właściwej struktury, wprowadzenie linkowania wewnętrznego. Oczywiście istotne są także aspekty technicznego SEO, takie jak struktura strony, przekierowania i inne działania optymalizacyjne w obrębie strony, obejmujące wszystkie elementy poza treścią. Na pozycjonowanie strony internetowej wpływa również linkowanie zewnętrzne czy obecność na mapach Google.
SEO pozwala stronie znaleźć się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nie zawsze jednak zdobycie czołowych pozycji jest możliwe (wpływ na to mają m.in. konkurencja, wiek domeny, budżet). Alternatywą promocji firmy w wyszukiwarce są płatne kampanie Google Ads, które pozwalają na osiągnięcie szybkich efektów. Ten system reklamowy oferuje wielopłaszczyznowe możliwości – można zdecydować się na reklamy w wynikach wyszukiwania, reklamy na stronach odwiedzanych przez użytkowników, remarketing, reklamy na poczcie Gmail czy na YouTube albo reklamy w aplikacjach. Sposób rozliczania jest różny – np. za kliknięcie, obejrzenie, 1000 wyświetleń czy konwersję, a decyzję o rodzaju wybiera się przed startem kampanii SEM.
Media społecznościowe stanowią potężne narzędzie do promocji marki. Prowadzenie kanałów w przemyślany i atrakcyjny sposób, może przynieść szereg wymiernych korzyści. Warto wybrać kanały, w których skupiają się odbiorcy z grupy docelowej. W społecznościówkach niezwykle ważne jest, by dostarczać atrakcyjne wizualnie treści i takie, które się klikają i są chętnie udostępniane. Jeśli uda nam się stworzyć viral – mamy szansę, by naprawdę skutecznie przebić swoją markę w internecie! Poza tym można również tworzyć płatne kampanie w mediach społecznościowych, które oferują ogrom różnych formatów i możliwości.
Kolejny sposób na promowanie marki w sieci, to skorzystanie z pomocy osób, które gromadzą wokół siebie szerokie grono odbiorców i mają zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych. Do niedawna byli to przede wszystkim artyści – aktorzy, piosenkarze, telewizyjni celebryci. Dziś do głosu dochodzi influencerzy, czyli osoby, które prowadzą ciekawe konta w social mediach i mają wpływ na decyzje zakupowe swoich obserwatorów. Z pomocą odpowiednio dobranego do marki influcencera można osiągnąć sukces! Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, odwiedź stronę agencji influencer marketingu Tears of Joy!
Kolejną propozycją na przebicie swojej firmy w sieci jest otwartość na kontakty z mediami, a wręcz prowadzenie działań PR-owych, angażujących media. W ten sposób można skutecznie dbać o pozytywny wizerunek marki, promować swoje wartości, usługi, produkty i działać na rzecz społeczności. ePR pozwala na zajęcie stanowiska eksperta. Warto wziąć tę opcję pod uwagę i nawiązać relacje z mediami.
Artykuł partnera
Współczesny świat handlu i usług opiera się na internecie. Klienci zwracają uwagę na łatwość robienia zakupów z własnego domu lub biura...
Google bierze pod uwagę kilkaset czynników rankingowych. W ostatnich latach najgłośniej jest o najnowszej grupie sygnałów dotyczących jakości...
Nazwa WordPress jest znana każdemu, kto choć trochę interesuje się tworzeniem stron www. Ten wszechstronny system do budowy i zarządzania...
Strona internetowa może pojawiać się na wysokich pozycjach w Google tylko wówczas, jeśli będzie spełniać wymagania algorytmu tej wyszukiwarki...
Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.