|   | 

5 Najważniejszych czynników SEO na stronie

Ucieknijmy od wąskiego myślenia, że Google i wyszukiwarki internetowe nagradzają tylko trzy główne czynniki rankingu.

Tak samo ważne jak linki i publikowanie treści, wyszukiwarki internetowe stają się o wiele bardziej złożone niż poleganie na tradycyjnej analizie tekstu i dokumentu w celu sklasyfikowania jego indeksu.

Zamiast tego, powinniśmy postrzegać SEO jako organiczny ekosystem, w którym każdy mały fragment kodu bezpośrednio lub pośrednio wiąże się z działaniem Twojej strony.

Tworzenie linków do powolnej strony staje się bezużyteczne, podobnie jak publikowanie treści, które są przerywane przez natrętne przeszycia na urządzeniu mobilnym.

Przestrzeganie najlepszych praktyk jest bezcelowe, chyba że przestrzegasz ich wszystkich.

Chociaż nie wszyscy w pełni zgadzają się z najlepszymi praktykami SEO, możemy przynajmniej zgodzić się z niektórymi.

Oto pięć czynników SEO na miejscu, o których należy zawsze pamiętać przy projektowaniu i audycie swojej strony internetowej.

1. Treść

Na pewno treść jest królewska. Ale samo posiadanie treści nie wystarczy, aby pomóc twojej stronie w rankingu słów kluczowych, do których jest skierowana.

Według badań Ahrefs, 91 procent treści online nie generuje żadnego ruchu z Google. Więc co wiemy, że wyszukiwarki nagradzają w tworzeniu treści?

Treść - Znaczenie dla intencji użytkownika

Zrozumienie intencji użytkownika jest przyszłością rozwoju wyszukiwarek.

W rzeczywistości duża część zmian w rankingu Google w ubiegłym roku została przypisana eksperymentalnym zmianom algorytmów, w tym nowym możliwościom dopasowania neuronów i początkowi osadzania neuronów.

Nie zagłębiając się zbytnio w szczegóły, algorytmy Google pracują niestrudzenie, aby lepiej zrozumieć składnię i semantykę wyszukiwań użytkownika.

Widzieliśmy już niektóre z korzyści, jakie może to zaoferować w postaci pól odpowiedzi, paneli wiedzy i bardziej zróżnicowanych wyników wyszukiwania dla szerokich zapytań typu tail.

W rzeczywistości, znaczenie treści dla intencji użytkownika może być argumentowane jako najważniejszy czynnik rankingu, ponieważ jeśli Twoja treść nie jest istotna dla wyszukiwania, zostanie zdewaluowana.

Jak zoptymalizować:

  • Zrozumienie intencji twoich słów kluczowych (informacyjnych, zakupowych, nawigacyjnych).
  • Przeanalizuj SERP tych słów kluczowych i zobacz jaki rodzaj treści jest w rankingu.
  • Zbadaj podobieństwa semantyczne do tego słowa kluczowego i zoptymalizuj treść wokół tych terminów.

Głęboka zawartość

Głębokie lub długotrwałe treści odnoszą się do jak największej liczby obaw użytkowników, zapewniając jednocześnie świeże spojrzenie na dany temat. Nawet wyszukiwarki internetowe wydają się preferować treści o długim formacie dla wielu wyszukiwań informacyjnych użytkowników.

Badanie HubSpot wykazało, że zawartość pomiędzy 2 250 a 2 500 słów ma tendencję do przyjmowania najbardziej organicznego ruchu. Wydaje się, że jest to słodkie miejsce dla SEO, choć tworzenie stron znacznie dłuższych niż 2500 słów, w razie potrzeby, może być również korzystne.

Zostanie mistrzem w swojej dziedzinie jest nie tylko korzystne dla SEO, ale także może pomóc Ci stać się myślowym liderem w swojej branży i stworzyć dodatkowe możliwości biznesowe.

Jak zoptymalizować

  • Zbadaj najlepsze strony pod kątem docelowego słowa kluczowego i przeanalizuj ich zawartość.
  • Dodaj semantycznie powiązane słowa kluczowe do treści z dodatkowymi podtematami.
  • Odpowiedz na wszystkie pytania, jakie użytkownicy mogą mieć na ten temat.

Zawartość zorganizowana

Tagi SEO nadal odgrywają ważną rolę w tworzeniu treści, pomimo wzrostu znaczenia analizy semantycznej.

Optymalizacja znaczników tytułu i nagłówka może pomóc:

  • Przekazywanie intencji i składni dokumentu na swojej stronie internetowej.
  • Organizowanie dokumentu w taki sposób, aby ułatwić jego czytanie użytkownikom i wyszukiwarkom.
  • Zwiększenie możliwości skanowania stron.
  • Pomagając stronie przejść 5-sekundową zasadę.

Jak zoptymalizować

  • Wstawianie słów kluczowych fokus do znaczników tytułowych, wtyczki URL i tytułów stron.
  • Tworzenie sekcji nagłówkowych (H2, H3, H4s) przy użyciu powiązanych słów kluczowych.

2. Zaangażowanie użytkowników

Ostatecznie projektujemy strony internetowe zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Projektując dla użytkowników, zawsze dobrze jest spojrzeć na swoją stronę i jej zawartość ze świeżej perspektywy.

Przede wszystkim, jak bardzo angażująca jest moja treść i czy jestem już znudzony moją stroną?

Zaangażowanie użytkowników lub sygnały od nich pochodzące są od dawna uważane za czynnik decydujący o pozycji w rankingu Google, nawet jeśli są to sygnały pośrednie. Niezależnie od tego, sygnały od użytkowników mogą być dobrym wskaźnikiem usprawnień, które należy wprowadzić na swojej stronie internetowej.

Strony na sesję

Metryka Pages per Session wskazuje, ile stron użytkownik przegląda przed opuszczeniem witryny.

Ta metryka, wraz ze średnim czasem trwania sesji (ilość czasu, jaki użytkownik spędza na Twojej stronie), znajduje się w Google Analytics.

Ta metryka mówi ci, jak interaktywna i angażująca jest twoja strona, z punktu widzenia nawigacji. Analizując to, wraz z przepływem behawioralnym, można rzucić nieco światła na otwory wpływające na lejek handlowy lub utrudniające konwersję.

Może również pokazać, jak interaktywny i angażujący jest Twój blog lub artykuły informacyjne. Zazwyczaj, jeśli czytelnik konsumuje wiele artykułów w jednej sesji na Twojej stronie, oznacza to, że robisz coś dobrego, aby zaspokoić ich intencje.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Analizuj strony z wysokimi wskaźnikami odbicia i szukaj możliwości zachęcenia do dłuższego czasu trwania sesji lub większej liczby stron na sesję.
  • Wstawianie połączeń do akcji na stronach w celu zachęcenia do konwersji.
  • Udostępnienie dodatkowych opcji nawigacji w obrębie treści, takich jak umieszczanie linków w treści ciała lub dostarczanie powiązanych materiałów do czytania.

Współczynnik odbicia

Bounce rate to kolejna myląca metryka, która może być dodatnia lub ujemna, w zależności od tego, jak na nią patrzysz. Ostatecznie, Twój współczynnik odbicia wskazuje, jak bardzo użytkownicy są zadowoleni z Twojej strony docelowej lub strony internetowej.

Wysokie współczynniki odbicia mogą wskazywać, że Twoje strony nie są angażujące i nie spełniają intencji użytkownika, szczególnie w przypadku stron e-commerce. Odbicia użytkowników mogą również wskazywać, że są zadowoleni i otrzymali odpowiedź, której szukali.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Opowiedz historię lub smycz z przekonywującym haczykiem.
  • Pozbądź się natrętnych wstawek i wyskakujących reklam.
  • Poprawić czas ładowania strony.
  • Upewnij się, że kopia strony docelowej jest odpowiednia do wyszukiwania zapytań.

Kliknięcie przycisku "Click-Through Rate

Twoja lista stron internetowych jest pierwszą interakcją użytkownika z Twoją stroną. CTR w jednym wskaźniku, czy ta interakcja była udana.

Niski wskaźnik CTR może wskazywać, że wysyłane wiadomości nie są istotne dla wyszukiwania użytkownika. Może to również wskazywać, że Twój meta opis lub tag tytuł nie jest wystarczająco przekonujący.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Wpisz dokładnie pasujące słowa kluczowe w znacznikach tytułowych i meta-opisach, tak aby były pogrubione.
  • Dodaj korzyść z kliknięcia na tej stronie (np. "BOGO") do swojego meta-opisu.
  • Upewnij się, że twoje znaczniki mają odpowiednią długość, aby nie zostały obcięte.

3. Struktura techniczna

Następnie musimy zastanowić się, jak nasza struktura techniczna wpływa na zaangażowanie użytkowników i nasze rankingi słów kluczowych.

Techniczne SEO można uznać za fundament SEO, na którym opiera się wszystko inne. Bez solidnego technicznego fundamentu, twój dom treści rozpadnie się.

Zdolność pełzania

Aby zostać zaindeksowanym, Twoja strona musi zostać zaindeksowana. Wyszukiwarki internetowe mają dostęp tylko do linków umieszczonych na twojej mapie strony i dostępnych na twojej stronie głównej.

To sprawia, że praktyka łączenia się jest bardzo ważna, o czym będziemy rozmawiać później. Na razie zajmiemy się tylko tym, aby nasza strona była pełzająca, a budżet pełzający został zoptymalizowany.

Twój budżet przeszukiwania określa, ile stron zostanie przeszukanych przez wyszukiwarki podczas sesji przeszukiwania. Jest to uzależnione od twojego wskaźnika pełzania i zapotrzebowania na pełzanie.

Crawl rate jest miarą tego, ile zapytań na sekundę pająk przeszukuje Twoją stronę, natomiast crawl demand określa jak często pająki przeszukują Twoją stronę (w zależności od tego jak bardzo jest ona popularna).

Podczas gdy większość webmasterów nie martwi się o budżet raczkujący, jest to ogromny problem dla większych stron. Budżety pełzające pozwalają webmasterom na określenie priorytetów, które strony powinny być najpierw pełzane i indeksowane, w przypadku gdy pełzające strony mogą przetworzyć każdą ścieżkę.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Stwórz mapę terenu za pomocą CMS lub Screaming Frog i prześlij ją ręcznie za pomocą Google Search Console i Bing Webmaster Tools.
  • Zablokuj wszystkie strony, których nie chcesz przeszukiwać lub indeksować, umieszczając je pod plikiem disallow w pliku robots.txt.
  • Wyczyść łańcuchy przekierowań i ustaw parametry dla dynamicznych adresów URL.

Bezpieczeństwo

Posiadanie bezpiecznej strony internetowej HTTPS jest bardzo cenne dla zapewnienia bezpieczeństwa transakcji na Twojej stronie. Jest to również miękki czynnik rankingu dla Google.

Błędem technicznym numer jeden, który znajdujemy na stronach klientów jest linkowanie do mieszanych treści lub stron HTTP. Może to nastąpić podczas migracji SSL i wynikać z wielu przyczyn.

Chociaż teoretycznie strony powinny przekierowywać do swojego odpowiednika HTTPS, to jednak nie jest korzystne posiadanie linków do treści mieszanych. Co ważniejsze, te linki nie zawsze przekierowują.

Jak zoptymalizować

  • Skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych w sprawie wszelkich problemów związanych z certyfikacją i wdrażaniem protokołu SSL.
  • Uruchom indeksowanie swojej strony internetowej za pomocą Krzyczącej Żaby w celu zidentyfikowania mieszanych błędów treści.
  • Umieszczaj mapy sytuacyjne w pliku robots.txt niezależnie od poleceń użytkownika-agenta.
  • Przepisz ponownie swój plik .htaccess, aby przekierować cały ruch na stronie internetowej do konkretnej domeny za pomocą adresu URL HTTPS.

Czyste adresy URL

Równie ważne jest to, że nie chcesz treści, które odsyłają do uszkodzonych lub przekierowanych stron. Może to mieć wpływ nie tylko na prędkość, ale także na indeksację i raczkowanie budżetów.

Problemy z kodem stanu mogą pojawiać się naturalnie w miarę upływu czasu lub w wyniku migracji strony.

Ogólnie rzecz biorąc, chcesz mieć czyste struktury URL o statusie 200 kodów.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Uruchom czołganie się na swojej stronie internetowej za pomocą Krzyczącej Żaby, aby odkryć kody statusu 4xx i 5xx.
  • Użyj 301 przekierowań na uszkodzone strony, aby wysłać użytkowników na bardziej odpowiednią stronę.
  • Zaimplementuj niestandardowe 404 strony z dostępnymi adresami URL, aby przekierować ruch na odpowiednie strony.
  • Skontaktuj się z dostawcą hosta internetowego w sprawie wszelkich 5xx błędów mających wpływ na adresy URL.

4. Interlinking

Interlinking jest ważny z wielu perspektyw SEO:

  • Zdolność pełzania
  • UX i IA
  • Treść
  • Link Building

Jeśli techniczne SEO jest podstawą strony internetowej, to linki wewnętrzne są drzwiami, które umożliwiają przejście z pomieszczenia do pomieszczenia.

Jednak w miarę jak strony internetowe starzeją się i zmieniają się firmy, utrzymanie spójności na całej stronie i solidnej struktury powiązań może być trudne.

Głębokie powiązania

Głębokie linkowanie służy jako najlepsza praktyka SEO od zarania Internetu.

Zasadniczo chodzi o to, aby połączyć osierocone strony na Twojej stronie z wyższej kategorii, aby przekazać uprawnienia z jednej strony na drugą, a także zapewnić, że strona zostanie zaindeksowana.

Stworzenie zorganizowanej struktury powiązań wokół podobnych tematów pozwala niższym stronom w witrynie na wyciągnięcie pewnych uprawnień ze stron o wyższych uprawnieniach.

Zapewnia on również użytkownikom dodatkowe działania, które mogą podjąć na Twojej stronie, takie jak przeczytanie więcej o danym podtemacie lub przejście do innej części Twojej strony.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Przeprowadzić indeksowanie w celu identyfikacji osieroconych stron, które nie są indeksowane.
  • Strategicznie używaj linków w ramach treści, aby przekazać uprawnienia i zapewnić dodatkową treść do czytania (minimum 2 na post).

Hierarchia zorganizowana

Wszystkie strony internetowe składają się z hierarchii tematów, która ma na celu informowanie użytkowników i wyszukiwarek o przeznaczeniu każdej sekcji strony.

Przejdź do strony takiej jak Search Engine Journal, a zobaczysz, jak zaprojektowana jest górna część nawigacji, aby stworzyć drzewo tematów pod parasolem marketingu cyfrowego.

Generalnie, twoja hierarchia powinna być zaprojektowana od góry do dołu, pozwalając wyszukiwarkom na czołganie się i indeksowanie pewnych stron pod wiadrami lub klastrami.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Przeprowadzaj badania użytkowników, aby zobaczyć, czego szukają klienci.
  • Użyj dokładnie dopasowanych słów kluczowych, aby zoptymalizować strony kategorii oraz powiązanych semantycznie słów kluczowych dla stron podkategorii.
  • Dodaj okruszki chleba lub linki w stopkach, aby użytkownicy mogli przejść z powrotem na konkretną stronę.

5. Mobile Responsivity

W epoce indeksu mobile-first jest absolutnie niezbędne, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Pierwszy indeks dla telefonów komórkowych stał się głównym indeksem rankingu Google, co oznacza, że jest on aktualizowany przed indeksem dla komputerów stacjonarnych.

Projektując dla użytkownika mobilnego, należy pamiętać o wymiarach samego urządzenia, jak również o różnych uwarunkowaniach dotyczących surfowania na urządzeniu mobilnym.

Na przykład, długie przewinięcia są lepsze od linków, które zmuszają użytkowników do załadowania innej strony i utrudniają ich surfowanie.

Jednak ogólnie rzecz biorąc, dwa najważniejsze czynniki mobilne to przyjazna dla urządzeń przenośnych konstrukcja i duża prędkość strony.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  • Wdrożenie elastycznego projektowania stron internetowych.
  • Taguj strony z kodem AMP za pomocą swojego CMS-a.
  • Poprawić prędkość strony poprzez minifikację zasobów na miejscu.

Wniosek

Być może nie byliśmy w stanie objąć każdego z elementów SEO, ale powinno to służyć jako podstawa obszarów do sprawdzenia podczas kolejnego audytu lub budowy strony internetowej.

SEO to dynamiczna i organiczna branża, a patrząc na nią z bardziej holistycznego punktu widzenia, możemy lepiej służyć naszym użytkownikom i przetrwać zmieniające się algorytmy. 

Michał

Specjalista SEO

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky