O czym pamiętać, pisząc biznesową wiadomość...
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że maile wysyłane do partnerów biznesowych i potencjalnych klientów mają ogromne znaczenie...
Kandydujesz na stanowisko pracy i zastanawiasz się, czym jest Assessment Center? Rozwiejemy twoje wątpliwości! Dowiedz się więcej na temat wielowymiarowego procesu oceny kompetencji, poznaj działanie tego systemu i sprawdź, jakie są największe zalety takiej metody rekrutacji.
Według podstawowej definicji Assessment Center to nowoczesna metoda rekrutacyjna, która polega na wielowymiarowej ocenie kompetencji kandydatów na pracowników. Uczestnicy owego procesu są obserwowani, a następnie oceniani przez obiektywnych, przeszkolonych sędziów, których nazywa się asesorami. Dotyczy to zarówno stanowisk specjalistycznych i kierowniczych, jak i wykonawczych – w każdej z tych sytuacji można sprawdzić przygotowanie do wypełniania służbowych obowiązków.
Podczas sesji Assessment Center zaproszeni kandydaci wykonują przedstawione im zadania. W jednej sesji bierze zwykle udział od czterech do ośmiu osób, choć zdarzają się także sesje indywidualne. Kilku asesorów – przedstawicieli danej firmy, konsultantów personalnych i specjalistów z działu HR – ocenia poszczególne kompetencje kandydatów. Każda umiejętność musi zostać zweryfikowana przynajmniej przez dwa zadania, jej poziom oceniają zaś niezależnie minimum dwaj asesorzy.
Przykładowe zadania w trakcie sesji Assessment Center obejmują:gry symulacyjne – grupowe zadania, gdzie kandydaci wcielają się w wylosowane role (np. managera czy specjalisty) i usiłują zrealizować wskazane im cele na drodze współpracy. Oceniane są wówczas komunikatywność, asertywność, umiejętności negocjacyjne oraz konkretne efekty,koszyk zadań (ang. in basket) – wykonywanie indywidualnego polecenia na podstawie dostarczonych informacji. Problem wymaga szybkiego rozwiązania i sprawdza, czy kandydat poradzi sobie pod presją czasu z nadmiarem zadań. Oceniane są także m.in. umiejętności prioretyzacji czy delegowania,dyskusje – ważne dla oceny umiejętności miękkich,prezentacje – indywidualnie wygłaszane wystąpienia na określony temat, które pozwalają ocenić porządkowanie informacji, komunikatywność czy działanie w stresowych sytuacjach,studia przypadku (ang. case studies) - wspólna lub samodzielna analiza podanego problemu w firmie, która powinna prowadzić do wypracowania rozwiązania. Ważne są tutaj przygotowanie merytoryczne, zdolności analityczne i szybkie podejmowanie decyzji.
Kandydaci są oceniani przez pracowników przy pomocy formularzy; kluczowe jest wypełnianie szczegółowo opisanych wskaźników. Nierzadko wykorzystywane są także kwestionariusze psychologiczne, w tym testy inteligencji czy osobowości.
Jakie zalety ma Assessment Center? Rekruter ocenia kandydata na podstawie realizacji konkretnych działań. Nie musi ślepo ufać deklaracjom zapisanym w CV; liczy się bowiem praktyka.Możliwe jest sprawdzenie kompetencji miękkich. W trakcie rozmowy rekrutacyjnej zwykle nie ma ku temu okazji – Assessment Center pozwala zweryfikować umiejętności kandydata w warunkach pracy grupowej czy pod presją czasu.Można łatwo porównać umiejętności różnych kandydatów na to samo stanowisko.Ocena jest obiektywna i sprawiedliwa – jest to możliwe dzięki wielowymiarowym zadaniom i obecności niezależnych od siebie obserwatorów.Kandydaci na stanowisko zyskują szansę poznania warunków pracy, o którą się ubiegają. Mogą przy tym zweryfikować, czy atmosfera w firmie oraz zakres obowiązków im odpowiadają.
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że maile wysyłane do partnerów biznesowych i potencjalnych klientów mają ogromne znaczenie...
Bezpieczne niszczenie akt to temat rzeka. Dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości i profilu działalności, dlatego warto...
Nowoczesne metody komunikacji, takie jak te, z których można skorzystać za pomocą platformy https://mprofi.pl/, zrewolucjonizowały biznes na...
W przypadku dużych powierzchni biurowych ręczne pranie wykładzin jest nierealne. Wymagałoby to zatrudnienia dodatkowych osób...
Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.