|   | 

Jakie metody zdalnej komunikacji z klientem warto wypróbować?

​Nowoczesne metody komunikacji, takie jak te, z których można skorzystać za pomocą platformy https://mprofi.pl/, zrewolucjonizowały biznes na całym świecie, w tym również w Polsce. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców nigdy nie było tak proste, szybkie i bezproblemowe, jak obecnie. 

Rozwiązania i technologie, którymi do niedawna mogły się pochwalić tylko największe przedsiębiorstwa, stały się powszechnie dostępne i korzysta z nich także wiele firm z segmentu MŚP. Wśród współczesnych metod zdalnej komunikacji z klientem warto wyróżnić przede wszystkim dwie, a mianowicie SMS-y i e-maile. Dlaczego właśnie je? Czym się wyróżniają i do czego można je wykorzystać?

SMS-y są przede wszystkim bardzo skuteczne

Wysyłając wiadomości marketingowe, zawsze zależeć nam będzie, aby jak najwięcej osób je otworzyło i przeczytało. Zwłaszcza w przypadku komunikatów dotyczących szybkich promocji, które za niedługo nie będą już dostępne. SMS-y to w związku z tym strzał w dziesiątkę. Z uwagi na ich krótki format, a także fakt, że większość osób non-stop nosi przy sobie smartfona, nie trzeba się martwić o to, czy wiadomości zostaną odczytane.

SMS-y doskonale nadają się do błyskawicznego informowania o bardziej doraźnych, pojedynczych wydarzeniach (wyprzedaży, nowej grupie produktów, zmianie godzin pracy), ale można je też wykorzystać w bardziej stałym charakterze. Przykładowo, integrując platformę SMS z narzędziem do automatyzacji, można z łatwością sprawić, aby na przykład dzień przed zaplanowanymi spotkaniami ich uczestnicy zawsze otrzymywali wiadomość z przypomnieniem.

Warto pamiętać, że na SMS-a nie musi składać się tylko sam tekst, można do niej dołączyć także linka do jakiejś strony. Pozwoli to zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient rzeczywiście zareaguje w jakiś sposób na treść wiadomości (np. zapozna się z nową kolekcją, przejrzy produkty dostępne na wyprzedaży i być może nawet dokona zakupu).

E-mail nada się do dłuższych wiadomości

Co w sytuacji, gdy komunikat jest zbyt długi, aby dało się go zmieścić w SMS-ie? Dobrym rozwiązaniem jest połączenie dwóch rozwiązań: wysłanie krótkiej informacji, która najlepiej jak się da podsumowuje temat, a także dłuższej wiadomości e-mail, z elementami graficznymi, większą ilością tekstu i nie tylko.

Czyli przykładowo nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysłać stałym klientom powiadomienie o starcie nowej kolekcji za pośrednictwem SMS-a, a jednocześnie skierować do nich także e-maila, w którym znajdą się zdjęcia nowych produktów i garść informacji na ich temat. 

E-maile nie są być może otwierane zwykle tak szybko, jak SMS-y, natomiast wiele osób sprawdza swoją skrzynkę regularnie, w związku z tym szanse, że wiadomość zostanie po pewnym czasie odczytana są niemałe. Podobnie jak SMS-y, nadadzą się nie tylko do wysyłania komunikatów o charakterze doraźnym, ale też bardziej regularnym. Chodzi tutaj przede wszystkim o przesyłanie newsletterów, katalogów i innych tego typu tworów, których głównym zadaniem jest utrzymanie i umocnienie zainteresowania klienta marką.

Artykuł partnera

Adam

Specjalista IT

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky