|   | 

Optymalizacja strony pod google.de

Strona internetowa może pojawiać się na wysokich pozycjach w Google tylko wówczas, jeśli będzie spełniać wymagania algorytmu tej wyszukiwarki. Rynek niemiecki kusi wielu polskich przedsiębiorców – liczba kupujących w sieci przekracza tam 55 mln osób. Jednym ze sposobów na dotarcie do nich jest pozycjonowanie w Google. Jak prowadzić takie działania na rynku niemieckim?

SEO w Google – jak osiągnąć wysoką widoczność?

Najczęściej witryna wymaga wielu zmian, aby spełniała wymagania algorytmu Google. Działania optymalizacyjne wyglądają bardzo podobnie bez względu na to, do mieszkańców jakiego kierujemy naszą ofertę. Za granicą możemy mieć większe problemy z link buildingiem, tzn. z wytypowaniem stron, na których możemy umieścić odnośniki prowadzące do naszej witryny. Jednak ten kłopot możemy łatwo rozwiązać – wydawców zainteresowanych publikacjami sponsorowanymi znajdziemy tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Korzystając z dostępnych filtrów, możemy wybrać dokładnie takie serwisy, które nas interesują – wartościowe portale, na których rzeczywiście warto publikować artykuły sponsorowane. Natomiast jeśli chodzi o optymalizację, warto zwrócić uwagę na:

  • Dobór słów kluczowych i optymalizację treści – frazy, które najlepiej opisują nasz biznes lub daną usługę powinny się znaleźć w tytule strony, czyli w < title >, w tytule danego artykułu/opisu, w jego treści, w nazwie i w opisie plików graficznych.
  • Wewnętrzne linkowanie – należy zadbać o to, aby do każdej podstrony, która ma się znajdować na wysokich pozycjach w Google kierowało przynajmniej kilka linków z innych podstron w serwisie. Warto odsyłać internautę w treści do innych artykułów, gdyż te odnośniki nie tylko wpływają na widoczność strony, ale również zmniejszają wskaźnik odrzuceń i zwiększają czas przebywania w serwisie.
  • Szybkość ładowania strony – każda dodatkowa sekunda oczekiwania na załadowanie witryny wiąże się z obniżeniem konwersji. Jeśli serwis otwiera się wolno, to może się to również przekładać na gorszą jego widoczność w Google. W maju 2021 roku wejdzie w życie długo zapowiadana aktualizacja, która ma spowodować, że szybkość ładowania witryny nabierze jeszcze większego znaczenia.
  • Certyfikat SSL – szyfrowane połączenie to obecnie absolutna podstawa i to nie tylko w przypadku sklepów internetowych, ale również innych serwisów. Co istotne, można z niego korzystać za darmo – większość hostingów daje taką możliwość.
  • Duplikację treści – trzeba upewnić się, czy content z naszej strony nie jest powielony wewnątrz witryny i na zewnątrz. W pierwszym przypadku chodzi o wykorzystanie tej samej treści na wielu podstronach, a w drugim – w różnych serwisach w sieci. Należy eliminować takie przypadki.
  • Analizę linków prowadzących do strony – odnośniki, które już prowadzą do danej witryny niekoniecznie muszą wpływać pozytywnie na jej widoczność. Mogą to być toksyczne linki, ze stron, które są zaspamowane albo Google odebrał im widoczność ze względu na działania niezgodne z wytycznymi tej wyszukiwarki, które trzeba usunąć, o ile mamy taką możliwość.

Optymalizacja pod google.de – podsumowanie

Działania optymalizacyjne strony, która ma uzyskać wysokie pozycje w google.de w większości są takie same, jak w przypadku kampanii SEO na rynku polskim. Powyżej wspomnieliśmy jedynie o wybranych inicjatywach, które warto podjąć. Jednak to nie wszystko – należy też przeprowadzić audyt i dokładnie sprawdzić stan witryny.

Artykuł partnera

Paweł

Graphic Designer

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky