|   | 

Jak korzystać z Internetu w celu promowania swojej działalności

Promocja online jest w dzisiejszych czasach koniecznością dla prawie każdego biznesu. Jeśli jesteś nowym biznesem, lub jeden z niskim budżetem reklamowym, poruszanie się wiele opcji dostępnych dla Ciebie może być zniechęcające, zwłaszcza gdy jesteś również koncentruje się na innych codziennych potrzeb biznesowych. Jednak główne wyszukiwarki, media społecznościowe i usługi reklamowe sprawiły, że łatwo jest promować swoją firmę w Internecie. W wielu przypadkach, usługi są bezpłatne lub tanie. Daj swoim klientom to, czego chcą, mając solidną obecność w Internecie.

1. Stwórzcie stronę internetową

Widoczna obecność biznesowa online wymaga posiadania strony internetowej, którą użytkownicy mogą odwiedzać w celach informacyjnych. Na szczęście nie trzeba być doświadczonym twórcą stron internetowych, aby stworzyć witrynę dla swojej firmy.
Wiele usług (takich jak Wordpress i Wix) sprawia, że założenie biznesowej strony internetowej jest łatwe, dzięki prostym, prowadzonym krokom.
Google współpracuje z lokalnymi usługami biznesowymi poprzez program Get Your Business Online (GYBO), aby pomóc firmom tworzyć strony internetowe i promować się online na inne sposoby.
Możesz również współpracować z firmą (np. Go Daddy) w celu zakupu nazwy domeny internetowej. Wiele z tych firm oferuje również usługi, które pomogą Ci zbudować stronę internetową, lub stworzą ją dla Ciebie. Usługi te zazwyczaj mają niską opłatę miesięczną.
Postaraj się, aby nazwa domeny Twojej strony internetowej była zgodna z nazwą Twojej firmy, a jeśli nie jest to możliwe, to taka, która opisuje jakie produkty lub usługi oferuje.

2. Zbuduj treść na swojej stronie internetowej

Po stworzeniu podstawowej strony internetowej, powinieneś zacząć wypełniać ją przydatnymi informacjami. Pomyśl o tym, co potencjalni klienci chcieliby wiedzieć o Twojej firmie, i upewnij się, że informacje te są łatwe do znalezienia. Możesz dołączyć:

  • Lokalizacja
  • Godziny pracy
  • Dane kontaktowe (telefon, e-mail, itp.)
  • Informacje o produktach i usługach oferowanych przez Twoją firmę
  • Opisy wszelkich ofert specjalnych
  • Logo Twojej firmy, wyróżnione
  • Historia twojej firmy
  • Zeznania lub opinie byłych klientów/klientów

3. Udostępnij swój adres URL

Chcesz, aby każdy klient mógł łatwo odnaleźć Twoją stronę internetową. Chociaż wyszukiwarki internetowe mogą to umożliwić, powinieneś również wykorzystać każdą okazję do udostępnienia adresu (URL) Twojej strony internetowej. Wydrukuj go na wizytówkach, fakturach, broszurach, materiałach promocyjnych, itp. 

4. Wybierz usługę blogowania

Wiele firm lubi także dzielić się informacjami z klientami, pisząc i zamieszczając regularnie wiadomości, historie i oferty online. Możesz włączyć blog do swojej strony internetowej, korzystając z pomocy serwisu lub programu konfiguracyjnego. Możesz również utworzyć blog na osobnej stronie internetowej, korzystając z pomocy serwisu blogowego, takiego jak:

  • Bloger
  • Wordpress
  • Tumblr

5. Bloguj regularnie

Blogi mogą być wykorzystane do pokazania światu, co oferuje lub o co się troszczy Twoja firma. Ważne jest, aby często je aktualizować - jeśli od jakiegoś czasu na Twoim blogu nie pojawiły się nowe treści, ludzie mogą pomyśleć, że Twoja firma nie jest aktywna. Z drugiej strony, unikaj aktualizacji swojego bloga tak często, że abonenci irytują się zalewem informacji.
Dobrym pomysłem jest stworzenie zaległych treści, które w każdej chwili będą gotowe do zamieszczenia na Twoim blogu. W ten sposób, jeśli jesteś zbyt zajęty, aby tworzyć treści od podstaw, możesz wyciągnąć coś z tej puli materiałów.
Listy postów (np. "Top 10 Ulubionych Klientów") lub łapanki ("Highlights of 2015") mogą być tworzone szybko i wciągną użytkowników głębiej w Twój blog, jeśli umieścisz na nim linki do starszych postów lub innych obszarów Twojej strony.
Udostępniaj zawartość swojego bloga. Większość serwisów blogowych ma już tę funkcję wbudowaną. Pozwala to użytkownikom na ponowne umieszczanie Twoich treści na własnych stronach internetowych lub blogach, łatwo promując Twoją firmę na szerszą skalę.

6. Dowiedz się więcej o optymalizacji działania wyszukiwarek (SEO)

Jeśli poważnie myślisz o promowaniu swojej firmy w Internecie, będziesz chciał dowiedzieć się, jak zmaksymalizować możliwości interakcji użytkowników z treściami i stronami internetowymi za pośrednictwem głównych wyszukiwarek (takich jak Google, Yahoo! i Bing). Możesz dowiedzieć się więcej o tej technice, zwanej SEO, czytając wskazówki online lub biorąc udział w kursie online lub osobistym. Firmy marketingowe mogą również współpracować z Twoim biznesem w sprawach SEO.
Użyj słów kluczowych do kierowania ruchu do swojego bloga. Użyj wyszukiwarki słów kluczowych Google, aby znaleźć słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez Twoją grupę docelową. Następnie użyj tych fraz w treści swojego bloga, aby przekierować ruch na Twoją stronę internetową.

7. Zrób swoją stronę internetową przyjazną środowisku mobilnemu

Coraz większy ruch online pochodzi od użytkowników urządzeń mobilnych. Aby strony internetowe były bardziej czytelne (i mniej obciążające plany danych użytkowników), powinny być zoptymalizowane pod kątem smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Niektóre usługi i programy stron internetowych zawierają automatyczną optymalizację mobilną, ale często powinno się przeglądać stronę na różnych urządzeniach, aby upewnić się, że jest ona przyjazna dla użytkownika.

Paweł

Graphic Designer

Zobacz również

Jak działać w internecie, żeby promować swoją markę? Do czego potrzebne jest Ci pozycjonowanie? Czy nowe media pomogą wzrastać Twojej firmie? Jaki sprzęt jest Ci potrzebny do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na naszej stronie.

Cytat

It's still magic even if you know how it's done.

Terry Pratchett, A Hat Full of Sky